‘Balon turizmi’ için çalışma başlatıldı

13 Kasım 2019

Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Doğu Anadolu Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Cevdet Özgökçe, Van’da balon turizmi projesini hayata geçirmek için çalışma başlattıklarını söyledi.

TÜRSAB Doğu Anadolu Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Cevdet Özgökçe, Van’daki turizm çeşitliği ile ilgili olarak bazı projelerinin olduğunu, bunlardan öncelikli olanının ise balon turizmi olduğunu söyledi. Özgökçe, projelerini hayata geçirmeleri durumunda, balon turizminde Van'ın Kapadokya'ya rakip olabileceği iddiasında bulundu.

BALON TURİZMİ

Balon turizmi için çalışma başlattıklarını belirten Özgökçe, şunları söyledi:

“Aslında bu coğrafyaya ilgi çekmek için, sektör temsilcileri ile bu dönemde sık sık bir araya geliyoruz. Allah nasip ederse balon turizmi de bizim olmazsa olmazımız. Aynen Kapadokya gibi Van’da da eğer sivil havacılık müsaade ederse Gevaş tarafında özellikle İnköy’de, o alan çok uygun, balon turizmini hayata geçirmeyi amaçlıyoruz. Gerekli çalışmaları yapıyoruz, sektörle ilgili birkaç görüşmemiz oldu.”

‘YENİ PROJELER ŞART’

Turizmin daha da gelişmesi için yeni projelerin önemine dikkat çeken Özgökçe, şöyle konuştu:

“Bilindiği gibi Antalya bölgesi deniz, kum ve plaj, Van’da da bu niye olmasın diye biz bir çalışma yapıyoruz. Antalya’da tekne paraşütü, ondan sonra jetski var, bu tür çalışmaları da yakın bir tarihte Van’da göreceğiz inşallah. Çünkü gelen konuklarımız artık farklı destinasyonlar bizden talep ediyor, jeep safari onunla ilgili de bir çalışmamız var. Artık deniz, kum, plaj bir yerde belki insanları bezdiriyor, ya da farklı rotalar aramaya çıkıyor insanlar. Van’la ilgili ne yaparız, bu coğrafyaya nasıl turist çekeriz, yerli ve yabancı turiste nasıl ilgi odağı oluştururuz diye bir çalışmamız var, onunla ilgili de bir kooperatifleşme çalışmamız olacak. Dediğim gibi turistlerin ilgisini çekmek için farklı destinasyonlar yaratmaya çalışıyoruz, bunun için de öncelikle balon turizmini çalışıyoruz. Umarız bu turizm çeşidini Van'a kazandırırız.”

‘KONAKLAMA SÜRESİ ARTAR’

Balon turizmi ile konaklama süresinin artacağına da dikkat çeken Özgökçe, şunları kaydetti:

“Gelen insanlara, konaklama süresini artırmak için böyle bir çalışma sunduğumuzda, mutlaka geceleme gün sayısı da artacaktır. Geceleme gün sayısı arttığı zaman da, biliyorsunuz insanlar konaklama yaptığı zaman şehrin bütün nimetlerinden faydalanıyor. Yemeğinden tutun taşımasına kadar her türlü hizmeti alır. Turizm denilince 50-52 kalem, hatta 54 kalem şeklinde, esnaf günlük gelen turistten nemalanıyor. Eğer ki bizim böyle bir çalışmamız olursa, hayata geçirirsek, bizim aslında amacımız burada para kazanmaktan ziyade, gelen konukların geceleme konaklama sayılarını artırmak, geceleme konaklama sayısı artınca da ister istemez kentin ekonomisine ciddi bir katkı sağlayacak bu durum.”

TESPİT EDİLEN BÖLGELER

Özgökçe, balon turizmi için uygun gördükleri bölgeler konusunda da şu bilgileri verdi:

“Balon turizmi için birkaç yer üzerinde durduk. Gevaş tarafında Akdamar Adasının karşı tarafı, İnköy’ün de olduğu mıntıkada Balaban tarafında da olabilir, üniversiteden sonra Çarpanak coğrafyası var, Mavi Bayrak Halk Plajı bölgesinde Molla Kasım tarafları olabilir. Bu bölgelerde tespitlerimiz var. Bu projeyi hayata geçirirsek müthiş güzel olur. Balon turizmi ile ilgili görüşlerimiz var. Bu alanları Sivil Havacılığa sunacağız, Van’da neresi müsait olursa onunla ilgili gereken izinleri aldıktan sonra tabi şartlar da elverdikçe bunları yapacağız. Altyapıyla ilgili gereken birimlere bilgi verdik, onlar çalışmasını yapıyor. Öncelikle ters rüzgârın olmaması lazım, rüzgârla ilgili sorun olmayınca gerekli teknik detaylar hazırlandıktan sonra bir sıkıntı kalmaz. Hava ile ilgili bir sorun yaşanmazsa, alt yapılar hazırlandıktan sonra izinler alınıyor. Tabi bu işi yapacak profesyonel bir ekibin de olması şart, ekip ve gerekli izinler alındıktan sonra bu projeyi kent turizmine kazandırmaya başlayacağız.”

KAPADOKYA ÖRNEĞİ

Balon turizmi ile ilgili Kapadokya’yı örnek veren Özgökçe, son olarak şunları söyledi:

“Kapadokya’da doğal bir güzellik varsa Van’da kat be kat bunun fazlası var. Van bu konuda zengin bir coğrafya, güzel bir destinasyon bölgesi, yakın bir tarihte biz Kapadokya’yla yarışırız hatta geçeriz diye düşünüyorum. Bu projeyle ilgili yetkililere bir de çağrımız olacak sizlerin aracılığıyla, ilgili birimlerin, gerekli kolaylıkları sağlamalarını talep ediyoruz. Bizler gerçekten çok zor şartlarda mesleğimizi icra ediyoruz, kurum amirlerimizin de, devlet erkanımızın da bizim bu projelerimize katkı sağlamalarını, bize bu konu ile ilgili zaman ayırmaları talep ediyoruz. Biz gerçekten kentimize, bölgemize turist getirmek için çok çalışıyoruz. Umarız, projelerimizde de başarılı olur, daha çok turisti bölgemize çekebiliriz.”

Prestij Özel Haber: M. Selim KURT

DİĞER HABERLER

Copyright © 2017 İlaç Radyo Her Hakkı Saklıdır İlaç Radyo Bir Altınradyo ve Tv Yayıncılık A.Ş. Kuruluşudur