"Asrın Felaketi"ni yaşayan depremzedeler Vanlılar kucak açtı!

11 Şubat 2023

Asrın felaketi" olarak nitelenen Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından Van'a getirilen depremzedeler otel, yurt ve kamu kurumlarının misafirhanelerine yerleştiriliyor.

Depremlerin ardından kendi imkanlarıyla ya da kurumlar aracılığıyla kente gelen depremzedeler, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü koordinasyonunda belirlenen yerlerde misafir ediliyor.

"45 OTELDEN DESTEK ALDIK"

Kültür ve Turizm İl Müdürü Erol Uslu, deprem hayatını kaybedenlere rahmet, yakınlarına başsağlığı, yaralılara acil şifalar diledi. Van'da da 2011'de meydana gelen depremlerde büyük acıların yaşandığını anımsatan Uslu, şunları söyledi: "Depremzede vatandaşlarımızın acılarını bir nebze de olsa hafifletmek istiyoruz. Deprem bölgesinde evleri zarar gören vatandaşlarımızı bu kış günlerinde dışarıda kalamamaları için Valiliğimiz koordinasyonunda çalışma yapıyoruz. Bu kapsamda kentteki otelcilerimizle görüştük. 45 otelden destek aldık. Boş oda sayılarını bize bildirdiler. İlimize gelen depremzede kardeşlerimiz 28 Şubat'a kadar kentteki otellerde ücretsiz konaklayabilecekler. Depremzedelerimizi kentteki otel, KYK yurtları ve kamu kurumlarına ait misafirhanelere yerleştirildik. Bazı vatandaşlarımız da evlerinde misafir ediyor."

DEPREMİ YAŞAYAN OTEL SAHİBİ DEPREMZEDELERİ OTELİNDE AĞIRLIYOR

Van'daki 2011 depremlerini yaşayan otel sahibi Zeki Özköseoğlu ise deprem bölgesinden gelen 50 kişiyi kentteki otelinde misafir ettiğini belirtti. Depremzedelere tüm imkanlarıyla destek olacaklarını anlatan Özköseoğlu, "25 kişilik yerimiz daha var. Otelimizin tüm suit odalarında deprem bölgesinden gelen kardeşlerimizi ücretsiz ağırlayacağız. İhtiyaç duydukları ürünleri temin ettik. Buzdolaplarımızı doldurduk. 2011'de Van depremini yaşadık. Depremzede kardeşlerimizin neler çektiğini çok iyi anlıyoruz. Allah yardımcıları olsun." dedi. Otel sahibi Barış Erginyürek de depremlerden dolayı büyük üzüntü yaşadıklarını anlattı. Erginyürek, 2011 Van depremini yaşayanlar olarak depremzedelerin acılarını derinden hissettiklerin ifade ederek, "Otelimizin kapısını depremzede kardeşlerimize açtık. Tüm imkanlarımızla onların yanındayız. Elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyoruz. Allah böyle acıları bir daha yaşatmasın." diye konuştu.

"ÖLECEĞİMİZİ DÜŞÜNDÜK"

Ailesiyle Gaziantep'ten gelen 4 çocuk annesi Semra Balbal ise deprem anının çok korkutucu olduğunu ifade etti. Depreme uykudayken yakalandığını anlatan Balbal, şöyle konuştu: "Çok kötü sallandık. Ayağa kalkmaya çalıştım, tekrar yere düştüm. Çocuklarıma sarılarak bekledik. Dışarı çıkamadık. Öleceğimizi düşündük. Deprem durunca hemen dışarı çıktık. Hava yağmurlu ve fırtınalıydı. Evimiz hasar aldı. Bir daha içeri giremedik. Hastaneye sığındık. Sonraki gün caminin bahçesinde kaldık. Çok kötüydü, anlatması çok zor. Kapılarını bize açan Vanlılardan Allah razı olsun. Bizi misafir ediyorlar. Evimizi, eşyalarımızı bırakıp çıktık. Başımızı sokacak bir ev istiyoruz."

"SANKİ MAHŞER GÜNÜYDÜ"

17 yaşındaki Ahmet Yusuf Balbal, ders çalıştığı sırada depreme yakalandığını, daha sonra sarsıntının şiddetinin arttığını belirtti. Annesinin yanına koştuğunu ve birbirlerine sarıldıklarını dile getiren Balbal, "Annem ayağa kalkmaya çalıştıkça yere düşüyordu. Çok korktuk. Deprem durunca bir iki battaniye alarak dışarı çıktık. Dershanedeki bazı öğretmenlerimin ve arkadaşlarımın evleri yıkılmış. Enkaz altında kalanlar var. Onları biliyorum. Kalacak bir yerimiz yok artık. Şu an buradayız. Çok iyi davranıyorlar. Allah razı olsun." ifadelerini kullandı. Üniversite üçüncü sınıf öğrencisi Zeynep Tuncer, depremin çok şiddetli olduğunu, büyük bir yıkımın yaşandığını anlattı. Gaziantep'ten ailesiyle Van'a geldiklerini belirten Tuncer, "Deprem anında kız kardeşimi uyandırmaya çalıştım, kriz geçirdi. Onunla uğraşıyordum. Dışarı çıkmaya çalıştık. Kapı sıkıştı. Çıkmamız biraz zor oldu. Sanki mahşer günüydü. Hava da bizi olumsuz etkiledi. Sis, yağmur, kar etkiliydi. Evimiz hasar aldı. Üç gün boyunca arabada kaldık. Birçok akrabamız da başka illere gitti. Çok acı bir durum yaşadık. Böyle afetlerin bir daha yaşanmamasını temenni ediyorum." sözlerine yer verdi.

Kahramanmaraş merkezli 10 ili etkileyen 7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki depremlerin ardından, Valilik koordinasyonunda deprem bölgesinden kente getirilen aileler, Kredi ve Yurtlar Kurumu Aişe Sıddıka Erkek Öğrenci Yurdunda konuk ediliyor. Ailesiyle yurda yerleştirilen 6 çocuk annesi 48 yaşındaki Döne Demir, gazetecilere, deprem anında evlerinin beşik gibi sallandığını söyledi. Yıkıcı depremde evlerinin hasar aldığını belirten Demir, "Depremin sarsıntısıyla uyandık. Kendimizi nasıl dışarı artık hatırlamıyorum. O an çocuklarımın derdine düştüm. Çok kötü bir gündü. Evlerimize bir daha giremedik. Birçok akrabamız çadırda kalıyor. Büyük acı yaşadık. Allah bir daha kimseye göstermesin." dedi.

"140 YARALI TEDAVİ ALTINA ALINDI"

Depremlerde yaralanarak Van'a getirilen 140 kişinin büyük bölümü taburcu edilip yurda yerleştirildi. Hatay'ın İskenderun ilçesinde enkazdan çıkarılan 27 yaşındaki Erhan Acar, gazetecilere, büyük bir felaket yaşadıklarını söyledi. Deprem olduğunda büyük bir gürültüyle uyandıklarını anlatan Acar, şunları kaydetti: "Büyük bir sarsıntı oldu. Ne olduğunu anlamadık. 6 katlı olan binamız yıkıldı. En üst katta oturuyorduk. Ev yıkıldı. Yaklaşık 4 saat enkaz altında kaldık. Babam da boşluk tarafında kaldı. Bacağım ve ellerim sıkışmıştı. Vatandaşların yardımıyla enkazdan çıkarıldık. Kolumda kırık var. Tedavim devam ediyor. Allah bir daha yaşatmasın. Çok zordu."

DEVLETİN SICAK ELİYLE KARŞILAŞAN DEPREMZEDELER, YETKİLİLERE TEŞEKKÜR ETTİ

Kahramanmaraş merkezli 10 ili etkileyen 7.7 ve 7.6 büyüklüğündeki depremlerin ardından Van Valiliği koordinasyonunda deprem bölgesinden kente getirilen aileler, Kredi ve Yurtlar Kurumu (KYK) Aişe Sıddıka Erkek Öğrenci Yurdu'nda konuk ediliyor. Burada devletin sıcak eliyle karşılaşan depremzedeler, yetkililere teşekkür ettiler. Ailesiyle yurda yerleştirilen 6 çocuk annesi 48 yaşındaki Döne Demir, deprem anında evlerinin beşik gibi sallandığını söyledi. Yıkıcı depremde evlerinin hasar aldığını belirten Demir, "Depremin sarsıntısıyla uyandık. Kendimizi nasıl dışarı artık hatırlamıyorum. O an çocuklarımın derdine düştüm. Çok kötü bir gündü. Evlerimize bir daha geri giremedik. Birçok akrabamız çadırda kalıyor. Büyük acı yaşadık. Allah bir daha kimseye göstermesin" dedi.

İNTERNET HABER

DİĞER HABERLER

Copyright © 2017 İlaç Radyo Her Hakkı Saklıdır İlaç Radyo Bir Altınradyo ve Tv Yayıncılık A.Ş. Kuruluşudur