İpekyolu sahil bandı Van’ın iki yakasını buluşturacak

17 Temmuz 2021

İpekyolu Belediyesinin son zamanlarda yaptığı çalışmalar kenti cazibe merkezine dönüştürürken, belediye en kısa sürede hayata geçirilecek “Sahil Bandı” projesiyle de Van’a yeni görümüm kazandırmayı hedefliyor. Kentteki ulusal ve yerel basın mensuplarıyla bir araya gelen İpekyolu Kaymakamı ve Belediye Başkan Vekili Sinan Aslan, sahil bandı projesine sahip çıkılması gerektiğini vurgulayarak, yaptıkları ve yapacakları projeler hakkında bilgi verdi.

ŞEHRİVAN HABER: ORHAN SAĞLAM-M.ALİ EKİNCİ

BAŞKAN VEKİLİ ASLAN İPEKYOLU’NUN YENİ PROJELERİNİ ANLATTI

Van’ın en kalabalık ilçesi olan İpekyolu’nda hayata geçirilecek ve bölgenin prestijli projelerinden biri olan “Sahil Bandı” projesinin alt yapısının büyük kısmı tamamlandı.  İpekyolu Belediyesi tarafından ilçenin sınırları içerisinde bulunan 3 kilometrelik kıyı şeridindeki ‘Sahil Bandı' projesinin yapımı devam ediyor. Projeyle birlikte 2 milyon metrekarelik alanla şehrin en gözde alanı sayılan kıyı şeridi ıslah edildi ve alt yapısının büyük çoğunluğu tamamlandı. Konuya ilişkin kentteki yerel ve ulusal basın mensuplarıyla bir araya gelen İpekyolu Kaymakamı ve Belediye Başkan Vekili Sinan Aslan başta Sahil Bandı olmak üzere diğer projeleri, birçok konuyu konuştu. İpekyolu Belediyesi’nin çok yönlü bir çalışma yürüttüğüne de işaret eden Aslan, kentin trafiği ile ilgili de konuşarak, “Ben, 4 yılı aşkın bir süredir buradayım, burası ile ilgili en büyük tespitim budur, en büyük gördüğüm sorun işsizlik sorunudur. Trafik sorunu var bir şekilde çözülecektir, ben göreve başladığım günden beridir 15 kilometreden fazla yeni yol açtık. Bu alternatiflerle illa ulaşıma ve trafiğe çözüm bulunuyor, çevre yolu belli bir aşamaya geldi.” Dedi.

VAN DENİZİ’NE SAHİL BANDI ÇOK YAKIŞACAK

İpekyolu Kaymakamı ve Belediye Başkan Vekili Sinan Aslan basın mensupları ile yaptığı buluşmada mevcut çalışma ve projelerden söz etti. Başta Sahil Bandı olmak üzere önemli projelerden söz eden Aslan, konuşmasında şu ifadelere yer verdi: “Birçok proje yaptık ama emin olun bu veya diğer kurum veya kuruluşlar fark etmeksizin yaptığımız bütün bu sahilde yapacağımız Büyükşehir Belediyesinin de bir taraftan başladığı projenin kıyaslanması ya da onun yanında herhangi bir tartışmanın açılmasını kıymetli bulmuyorum. Van halkının veya Van’ın yönünü, Van Gölü’ne çevirmek istiyoruz. Buradaki amacımız nedir? Genç potansiyeli belki Türkiye'nin en yüksek olan illerinden olan Van ilinde, en büyük problemlerinden bir tanesi istihdamdır ama biz bunu şu an mevcut koşullarla çözme imkânımız yok. Ne yapabiliriz bununla alakalı bin 720 rakamında dünyanın en büyük göllerinden Türkiye'nin en büyük gölü olan Van Denizimiz, bizim için çok büyük bir nimet. Bunun kıymetini bilmemiz gerekiyor ve aslında yönümüzü sahile dönerek Mollakasım’dan belki Çiçekli’ye kadar kesintisiz sahil bandının, parkların, günübirlik eğlence, dinlenme alanlarının restoranların, kafelerin, çay ocakları gibi bütün tesislerin olması gerektiğine inanıyorum.” Dedi.

“VAN HALKININ HİZMETİNE SUNDUK”

3 kilometrelik bir sahil bandının olduğuna vurgu yapan Aslan, “O kadar çok sıkıntılar çektik ki orada hepsi özel mülkiyet, şu an tapu iptal davalarını bile diğer yerlerde açamıyorlar. Ben altı ay gibi kısa bir sürede 1 buçuk milyon metrekarelik alanda tapu iptal davası açtık. Yani belediyeyi muhatap kılmadık hazineyi muhatap olarak bunu Van halkının hizmetine sunduk. Şükürler olsun bütün davalarımız açıldı, yarısından çoğu şu an sonuçlandı, diğerleri de bu yılsonuna kadar sonuçlanacaktır. Bunun kıymetini 5 yıl sonra anlayacaksınız. Ne kadar değerli ne kadar kıymetli olduğunu 5 Yıl sonra anlayacaksınız, Van’ın en kıymetli yeri orası, kalenin hemen arkası fidanlık mahallesine kadar olan bütün bölümde yer tahsisi yaptık.” Şeklinde konuştu.

BAŞKAN ASLAN’DAN RESTORAN VE KAFE MÜJDESİ

Cümlelerini sürdüren Aslan, şunları kaydetti: “200 dönümden fazla Vakıflar Genel Müdürlüğü'nden yer tahsis ettik, tamamen yeşil alan için; 100 dönüme yakın alanı da park bahçeler müdürlüğünü oraya taşıyoruz hemen kalenin karşısına, orada yapay bir havuzumuz var 100 dönümlük bir yerimiz var ve orayı da vatandaşımızın hizmetine sunuyoruz. Çok değerli ve kıymetli bir yer Vakıflar Genel Müdürlüğü'nden aldık, biz hazır hazine arazisini yapmadık, bizim burada vurgulamak istediğimiz bir buçuk milyon metrekare özel mülkiyetten kamulaştırma ile devlete kazandırdık yani milletimize, halkımıza, İpekyolu Belediyesine kazandırdık ve 200 dönümden fazla da Vakıflar Genel Müdürlüğü'nden yer aldık. Orayı da inşallah bir restoran, kafe gibi harika bir sosyal tesis yapacağız onun da müjdesini buradan verelim.”

“SAHİL BANDI OLMASININ ÖNÜNDE HİÇBİR ENGEL YOK”

Sahil yolu çevresinde 200’den fazla ahırı yıktıklarını ve bu ahırların göle pislik akıttıklarını sözlerine ekleyen Aslan, “Ben, belki bu yıl buradayım belki seneye buradayım ama biz bir yerlere tayin olup gideceğiz. Bunu samimiyetle ve inandığım için söylüyorum, siz gazeteciler buranın esas sahipleri sizlersiniz, vatandaşımızın halkımızın sesi onların bütün ihtiyaçlarını ve taleplerini idarecilere ileten, köprü görevi gören sizlersiniz. Ne olur bu sahil projesine sahip çıkın, bakın nasıl diğer bazı yerlere sahip çıkıyorsun ve sonuç alıyorsunuz ya, bir senede sürse 3 sene de sürse Çiçekli’den Mollakasım'a kadar kesintisiz sahil bandı olmasının önünde hiçbir engel yok. Biz başladık bir yerden, biz burada olsak da olmasak da buranın sahipleri sizlersiniz, sizin çocuklarınız, kardeşlerimizdir. Eğer oralar bizim hayal ettiğimiz şekilde olursa, istihdam açısından hizmet sektörün gelişmesi sonucunda birçok insan ekmek sahibi olacak.” Diye konuştu.

“ÜZERİMİZE DÜŞEN NE VARSA YAPIYORUZ”

Van’a dışarıdan gelecek yatırımcıları çekebilecek tek yolun gölden faydalanarak olacağını belirten Aslan, “Siz buraya dışarıdan kolay kolay yatırımcı çekemezsiniz, yanınıza İran gibi bir potansiyel var, Irak'tan gelen bir potansiyel var, yerli inanılmaz bir potansiyel var. Bunun hareketi ancak göl gibi kıymetli bir nimetten faydalanırsanız olur. Ben, 4 yılı aşkın bir süredir buradayım, burası ile ilgili en büyük tespitim budur, en büyük gördüğüm sorun işsizlik sorunudur. Trafik sorunu var bir şekilde çözülecektir, ben göreve başladığım günden beridir 15 kilometreden fazla yeni yol açtık. Şu an Büyükşehir Belediyesi, onlara önerdik, Hatuniye-Şabaniye Mahallesinin altından 30 metrelik bir yol açıyorlar, biz de üzerimize düşen ne varsa yapıyoruz. Kaleye kadar bir yol yapılıyor. Başlattığımız sahilin orada eski fidanlıktan hatta Edremit'ten Mollakasım'a kadar birleştirilecek 30 metrelik bir yol yapılıyor. Bu alternatiflerle illa ulaşıma ve trafiğe çözüm bulunuyor, çevre yolu belli bir aşamaya geldi ama istihdam ile alakalı maalesef doğru düzgün bir projemiz yok onun tek yolu da bu sahilden geçiyor.” İfadelerini kullandı.

“ÇOCUKLARI DA GENÇLERİ DE DİNLEMEK GEREKİYOR”

Türkiye’de bir ilk olan ve örneğinin olmadığı eğitim köşklerinin açılışlarının gerçekleştiğini hatırlatan Aslan, “Ben göreve başladıktan sonra eğitim köşkleri açtık. Bu da Türkiye'de bir ilk örneği yok. Özellikle aile ziyaretlerimiz de 10-15 kişi bir sobanın başında bir odada ders çalışma ortamı olmayan aileleri gördük. Bütün bu ziyaretlerde mahalle ziyaretlerinde aile ziyaretlerinde bunu çok büyük bir eksiklik olduğunu gördük. Kütüphanelere gidiyorsunuz, maalesef ilçe kütüphanelerimizden bile kötü kütüphanelerimiz var, 50 kişi belki 100 kişi küçücük yerlerde oturup ders çalışıyor, özellikle KPSS'ye LGS ve üniversite sınavlarına hazırlananlar, özellikle bir yeri ziyaret ettim metruk bir yer, içerisinde madde kullanandan geçilmeyen bir yer, yazılarından pisliklerinden, mahallenin çocuklarına da model bir örnek oluyorlardı. Şükürler olsun o çocuklarla birlikte bir araya toplandık, ne yaparsınız buraya sahip çıkar mısınız diye sorduk. Bizim ders çalışacak yerimiz yok dediler. Çok şey basit geliyor olabilir ama gerçekten çocukları da gençleri de dinlemek gerekiyor. Bazen bizim düşünmediğimiz, bilmediğimiz o kadar güzel şeyler söylüyorlar ki ilk eğitim köşkümüzün açılışını yaptık.” İfade etti.

“İPEKYOLU BELEDİYESİ ÇALIŞIYOR”

Aslan, “Herkese eşit mesafede, eşit uzaklıkta ama eğitimde fırsat eşitliğini yakalayabilmeleri için o çocukların ve o gençlerin o kadar nezih bir yer yaptık ki gelsin, desinler ki benim devletim hiçbir şey yapmadan hiçbir ayrım gözetmeden bana böyle sıcak bir yuva yaptı benim ders çalışabilmek için bir ortam sağladı. Orada çayları, suları, kahveleri ücretsiz; alanında en iyi öğretmen arkadaşlar seçerek, onlara haftanın her günü takviye kurslar veriyorlar. Sahiplendirerek, buralar sizin eviniz diyerek, alt katında da kadınlara yönelik bir eğitim alanı açtık. Bizim en çok ihmal ettiğimiz kesim, çocuklarımız, gençlerimiz ve kadınlarımızdır ama tüm samimiyetimle söylüyorum bunu yaparken herhangi bir amaç güderek yapmıyoruz, eksikliğimizi gidermek için yapıyoruz. 3 tanesini yaptık. Bir de toplum merkezi var, bütün eksikliklerimizi giderdik, çok yakın bir zamanda onun da açılışında yapacağız.” Şeklinde konuştu.

“İKİ TANE KADIN SPOR SALONU AÇTIK”

Şehrin göbeğinde kent parkının olduğunu söyleyen Aslan, “İkinci kısmını da yaptık. Orada eğitim köşkü yatık. Aslında orada kafe ve restoranda yapılabilirdi. Ancak bunu yapmadık. Bizim amacımız para kazanmak veya ticaret yapmak değildir. İnsanların ihtiyaçlarına cevap vermek bizim için daha önemlidir. Şehrin merkezindeki en güzel yerini bir mesaj niyetinde eğitim köşkü yaptım. Bir hafta on gün içerinde de açılışını yapacağız. Öte yandan iki tane kadın spor salonu açtık. Yörenin en kaliteli spor salonları. Bin 500 kapasiteli ve bütün malzemelerin olduğu bir yer. Kadınlara yönelik yaptık ve tamamen ücretsiz. Bunlar çok değerli hizmetler.” Cümlelerini kullandı.

ASLAN “İŞ SADECE BİZİMLE BİTMİYOR” DEDİ

Sanat Galerisinden söz eden Başkan Aslan, “Güzel sanatlarla ilgili sergi yapacağımız ya da çok amaçlı bir salon olarak kullanacağız bir yerimiz yoktu. Parkı ve sokağı sanat temalı bir yer olacaktır. Biz reklam peşinde değiliz. 106 tane sokağın 60 tanesi butik sokak oluyor. Hızlıca kazıp, betonunu atıp teslim yapabilirdim. Ama iş sadece bizimle bitmiyor. Elektrik, su, doğalgaz gibi sorunlarda mevcut. Onlarla birlikte yol alıyoruz. İki ayda bir kazmanın bir anlamı yok. Biraz geç oluyor ama sağlam olacak. Van’da üç- dört tane prestij sokak yapıldı. Kent şehir havasına büründü. İki nisan, iskele, milli egemenlik ve İpekyolu caddesinin arasında kalan kısmı kentte kazandırmalıyız.” İfadelerini kullandı.

“ÇOK ZORLUK ÇEKİYORUZ”

Van’da bitmeyen yollar hakkında sorulan sorulara cevap veren Aslan, şunları söyledi: “Sanat Sokağı bitiyor çok az kaldı. Yüzbaşıoğlu sokağı da bir haftaya bitecek. Orada çok eleştiri olduğunu biliyorum. Ancak bunun bir ödenek kısmı var, onu ayarlamamız lazım. Ondan sonra ihalesi var. İnşaat mevsimi de belli ve süreçte ancak bu zamana yetişiyor. Bunun birde su, elektrik, doğal gaz kısmı var. Normalde sadece yol olsa 15 günde bitirir, teslim ederim. Altta 50 yıllık boruları çıkarıyoruz. O kadar çok zorluk çekiyoruz ki bunu kimse bilmiyor. Aslında bunları esnaf ziyaretlerinde de anlatıyorum. Ama hemen unutuyorlar.”

DİĞER HABERLER

Copyright © 2017 İlaç Radyo Her Hakkı Saklıdır İlaç Radyo Bir Altınradyo ve Tv Yayıncılık A.Ş. Kuruluşudur